Silnik Mercedes 1.0 R3 12V Turbo 84KM wprowadzony do produkcji w 2006 roku zasilał modele Smart fortwo. Jednostka 3-cylindrowa opracowana przez inżynierów Mitsubishi, która została wyposażona w turbosprężarkę. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium – blok oraz głowica, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażonym w zmienne fazy rozrządu MIVEC.
Wszystkie te zabiegi zdecydowanie wpłynęły na poprawę dynamiki oraz osiągów w porównaniu do wersji wolnossącej. Jedynym mankamentem może być zbyt wysokie spalanie średnio 7l/100 co nie jest wcale takim dobrym wynikiem jak na pojemność silnika oraz gabaryty auta. Poza tym jednostka jest bardzo trwała, nie przysparza użytkownikom większych problemów a dodatkowym plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |