Silnik Mercedes 3.5 V6 24V o mocach 305/316KM wszedł do produkcji w 2004 roku ii miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes Benz.
Jednostki z rodziny M272 były produkowany w latach 2004-2012 i został konstrukcyjnie oparty na poprzedniku M112.W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowym został wsparty kołem zębatym.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT.
Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Niestety to rozwiązanie okazało się zmorą tego silnika który borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego ( tyczyło się to zazwyczaj modeli z lat produkcji 2004-2008). Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz dobrą dynamiką.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Różnice konstrukcyjne .
Odmiana M112 –rozrząd Łańcuch
Odmiana M272 –rozrząd Łańcuch + przekładnia zębata
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |