Silnik Mercedes 2.0 R4 8V Turbo 193KM to najmocniejsza odmiana z rodziny M266 wyposażona w turbosprężarkę która zasilała modele Mercedes-Benz Klasy A oraz B.
Wszystkie odmiany silnika ( 1.5 l 1.7 l 2.0 l ) z tej rodziny miały zastosowanie tylko i wyłącznie w modelach Mercedes-Benz klasy A oraz B.Jednostka trwała nie stwarzająca użytkownikom większych problemów zasilana wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.
Niestety układ rozrządu czasami daje się we znaki,do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć awarie napinacza oraz ślizgów jak również rozciąganie się samego łańcucha.Wszystko jest uzależnione od użytkowania pojazdu oraz jego serwisu,wiele modeli pokonuje przebiegi ponad 300 tys bez żadnych problemów a w innych przypadkach już przy 150tys/km rozrząd daje się we znaki.Trzeba nadmienić że do wymiany trzeba wyciągnąć silnik !!! Po za tym silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,serwis oraz części są ogólno dostępne.