Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.6 R4 16V VVT Kompressor 156KM M271

25403
Silnik Mercedes 1.6 R4 16V VVT Kompressor 156KM M271

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.6 R4 16V o mocy 156KM to kolejna odmiana z rodziny M271 wyposażona w Kompresor która miała zastosowanie w modelach Mercedesa Benz Klasy C (W204) od 2008 roku.

Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku. Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona.W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć.


Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • przyzwoita dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

25%
19%
6%
19%
19%
6%
6%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

26.02.2024 w204
(7.3)
Opinia: Posiadam wersje z kompressorem, koła rozrządu ok 1100zł, rozrząd 700 robocizna ok 1500zł. Wytrzymuje ok 150tyś km. Spalanie po mieście na krótkich odcinkach w zimie ok nawet 13 w manualu. za to na trasie potrafi zejść do 6 przy 90-100. Autostrada ok 7,5-8.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamiczny na trasie spalanie ok
Wady: spalanie wadliwy rozrząd wytzryma max 150tyś
  • Silnik: M271 1,6 156km kompressor
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 168500
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
28.11.2019 W204
(8.3)
Opinia: M271 silnik bardzo udany.Cichy i elastyczny.Bardzo dobre osiągi. Spalanie w204 kombi w mieście 12,8 l trasa 8 l
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy Elastyczny
Wady: Brak
  • Silnik: M271 156km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam