Renault

Silnik Renault 1.2 16V TCe 120KM-125KM H5Ft

14753
Silnik Renault 1.2 16V TCe 120KM-125KM H5Ft

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 16V TCe H5Ft o mocy 120-125KM wprowadzona na rynek w 2012 roku w modelu Renault Clio IV i jest konstrukcją  koncernów Nissan oraz Renault. Jednostka miała zastąpić silnik 1.2 TCe D4Ft, który był przestarzałą  konstrukcją i nie spełniał obecnych norm spalin. W nowym silniku zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu oraz wiele nowatorski rozwiązań ,co pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz norm spalin Co2.


Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz  kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki! . W 2015 roku wprowadzoną poprawioną wersję tej odmiany o nazwą Energy w której w większości wyeliminowano wyżej wymienione bolączki. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz  systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.


W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością. Ze względu na nowsze rozwiązania konstrukcyjne  w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja 1.3 TCe która spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin i jest wyposażona seryjnie w filtr cząstek stałych GPF.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • niski poziom spalania
  • wysoka dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie układu rozrządu
  • duże ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.2)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

59%
1%
11%
3%
5%
1%
20%
Suma głosów: 105

Opinie użytkowników

23.02.2024 Clio 1.2 Energy TCE
(8.7)
Opinia: Potwierdzam pozytywne opinie o tym silniku. Rakieta.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyśpieszenie-rewelacja, kultura pracy.
Wady: Sporawe spalanie, przy ekonomicznej jeździe można zejść do 5 l/100 km, średnie ok. 6,5-7 litrów.
  • Silnik: 1,2 TCE 118 km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 122000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
19.01.2023 Captur
(2.3)
Opinia: Do kosza! Po 10 tys km mial duzo zuzycia oleju. Po 30 tys km nowy silnik....
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Zero
Wady: Zuzycia oleju
  • Silnik: 1.2
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
17.03.2022 Captur
(9.0)
Opinia: Mała rakieta
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Same zalety
Wady: Jeszcze brak
  • Silnik: 120KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 32000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.03.2021 Renault Clio Grandtour IV 1.2tce
(9.7)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny , mało awaryjny, praktycznie przez 100 tys km nic się nie zepsuło z osprzętu. Clio z tym silnikiem robi się bardzo dynamiczne , na trasach szybkiego ruchu nie zabraknie wam pary nawet powyżej 160km/h, czego nie można powiedzieć o 0.9tce.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Dynamika -Bezawaryjność -Kultura pracy
Wady: -Spalanie w mieście
  • Silnik: 118km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 104000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
29.10.2019 Captur
(9.3)
Opinia: W pełni podzielam opinię innych, użytkowników tego silnika, mam go w Renault Captur 2014r. , na gwarancji wymieniono jakiś sterownik od silnika, silnik fajnie się zbiera i jest bardzo cichy, na trasie pali 5,3 w mieście nawet 8 potrafi zjeść, na 15 tyskm 1 litr
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: cicha praca,niskie spalani w trasie
Wady: dolewki oleju co 15 tys 1 Litr !
  • Silnik: 1.2 TCe 120KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 136TYS
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię