Silnik Renault 1.3 TCe o mocy 158-160KM to nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault. Jednostka weszła do produkcji w 2018 roku i zasila szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz a jego debiut przypadł na model Scenic IV. Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.
Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli
Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.
Uwaga na podnoszący się stan oleju przez dostającą się do niego benzynę !!! Poowdem może być nie dogrzany silnik i jazda na zbyt krótkich odcinakch co powoduje dawkowanie dużej ilości paliwa .Serwisanci zalecają zmainę oprogramowania silnika która ma w tej kwestii pomóc.Niestety nie zawsze to pomaga zdarzają się użytkownicy aut z tym silnikiem borykający się z tym problemem.Druga teza jest taka czy aby to nie był problem filtra cząstek stałych GPF i jazdy na nie dogrzanym silniku .Tak jak w przypadku diesli dawka paliwa dodawana do wypalenia filtra może dostawać się do oleju !!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 5) | (9.5) |
Trwałość | 8.4/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |