Renault

Silnik Renault 1.3 TCe 115KM-116KM GPF H5Ht

7979
Silnik Renault 1.3 TCe 115KM-116KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 115 lub 116KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele Renault Megane IV oraz Scenic IV i Grand Scenic IV.To nowoczesna konstrukcja, która powstała przy współpracy koncernów Renault, Nissan, Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostki H5H weszły do produkcji w 2018 roku i zasilają szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Ze względu na najnowsze normy, które obowiązują wprowadzono nowoczesny i zaawansowany technicznie silnik.


W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2. Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla silników Diesla. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.



Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Znajdziemy tu rozrząd oparty na łańcuchu – to duży atut, który pozwoli na oszczędność przy eksploatacji. Jednostki o mocy 102 i 115KM współpracują  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC. W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze, jest dynamiczna, o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W3, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

62%
1%
8%
1%
7%
1%
20%
Suma głosów: 87

Opinie użytkowników

03.03.2024 Megane 4
(10.0)
Opinia: Polecam stosować olej 5W30 5w20 to już przesada Wylewa się z bańki jak woda
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 318000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
03.03.2024 Megane4
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja nic nie dotykane przebieg 318 000 Bardzo mało pali spalanie wychodzi podobne do diesla
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy nowoczesny bezawaryjny z niskim zużyciem paliwa
Wady: Brak i nie przyjechał 318 000 poza serwisem olejowym co rok nie było większych problemów
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 318000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.03.2021 Renault Megane 4 (kombi
(10.0)
Opinia: Pozytywne wrażenie z jazdy, silnik potrafi spalić w trasie jak diesel (zapakowane kombi na wakacje z ustawionym tempomatem 110km/h spalanie 4,8l) Bardzo mocną stroną jest elastyczność, wyprzedzanie bez problemów. Trzeba się jedynie przyzwyczaić do porannego uruchomienia, przez pierwsze 20sek, ma podniesione obroty.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie, cicha praca, kultura pracy
Wady: Brak
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 35 0000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię