Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC Kompressor 197KM M111evo

3321
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC Kompressor 197KM M111evo

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V Kompressor 197KM  to kolejna odmiana silnika M111.97 o nazwie Evo wyposażona w Kompresor stosowana w latach 2000-2002 .Jednostka w odróżnieniu do słabszej wersji M111 97 z lat 1997-2000 została wyposażona w Kompresor.Konstrukcja został oparta na poprzednikach jednak w dużej mierze został poddana modyfikacji.


Do największych zmian trzeba zaliczyć nowszy kompresor,nowy układ wtryskowy,większy stopień sprężenia,wyposażona w czujnik położenia wału i co ważne spełnienie norm spalin Euro4 . Poza tym silnik dostał zastrzyk mocy oraz kompresor, co przełożyło się na bardzo dobra dynamikę oraz świetne osiągi. Niestety ta odmiana cierpi na przypadłości która dotyczy rozciągania się łańcuch rozrządu co powoduje nie lada wydatek. Warto przed zakupem sprawdzić kondycję jednostki co pozwoli na uniknięcie wysokich kosztów napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • wysoka kultura pracy bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: 5W40/10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami