Silniki Mercedes V6 / V8 / V12 są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 5.8 V12 36V 367KM miał zastosowanie w latach 1998-2002 w modelach luksusowych Mercedes Benz.Jednostka miała zastąpić mocniejszy i cięższy silnik 6.0L miało to wpłynąć na niższe koszty eksploatacji. Konstrukcja widlasta z 12-stoma cylindrami wykonana z aluminium oraz silikonu co pozwoliło na zmniejszenie jego wagi. Jednostka uchodzi za trwałą oraz mało awaryjną jednak koszty utrzymania nie należą do niskich, trzeba się liczyć z drogimi częściami oraz kosztami obsługi. Poza tym silnik może pochwalić się wysoką kultura pracy, bardzo dobrą dynamiką i świetnymi osiągami.
Opinia:
Silnik bardzo dobry lecz ma wadę każdy bez wyboru posiada radiator na bloku pomiędzy głowicami z czasem zaczyna puszczać uszczelka i cieknie olej z tyłu silnika ....każdy myśli że to zimering wału bo wyciek jest na łączeniu siłka że skrzynia ....a to cieknie radiator....aby go
wymienić trzeba zdjąć rozrzad i obie głowice... Mało tego uszczelka nie jest dostępna ani w serwisie ani w zamiennikach ...nie jest wcale zakatalogowanej ....trzeba wymienić cały radiator 3500 zł serwis...potem dodatkowe części po drodze wyjdą.....same śruby głowicy 130 zł sztuka a jest ich 24...plus 24 świece 45 zł sztuka
Uszczelki pokrywy Gliwic kolektora ...plus robota
Serwis wyjętych głowic ....koszt około 20-25 tys zł
Ja robiłem to sam więc koszty wyszły 9
10.0/10
4.0/10
10.0/10
Zalety:
Piękna praca bardzo mocny silnik
Wadliwe cewki ....po latach padają
Wady:
Przyciski się po latach kleją od kierownicy i innych elementów