Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V K 193KM to odmiana silnika M111.97 wyposażona w Kompresor. Jednostka powstała na bazie silnika o pojemności 2.2, który nie spełniał rygorystycznych norm spalin i musiał zostać zmodyfikowany. Poza tym silnik dostał zastrzyk mocy oraz kompresor, co przełożyło się na bardzo dobra dynamikę oraz świetne osiągi. Niestety ta odmiana cierpi na poważne przypadłości takie jak rozciągający się łańcuch rozrządu, zapychający się układ spalin oraz awarie cewki zapłonowej i jej przewodów. Warto przed zakupem sprawdzić kondycję jednostki co pozwoli na uniknięcie wysokich kosztów napraw.
Opinia:
Moja jednostka trafiła się niestety baqrdzo zaniedbana.
Padł czujnik położenia wału, cieknie tzw. elektrozawór, zapchana odma, padły cewki i kable, zalało świece, za mało i kiepski olej w skrzyni automatycznej.
Zająłem się nim. wymieniłem wszystkie bolączki i przez 500km nic mu nie dolega, ma
moc, cheleje jak mój stary, ale serio, silnik ma kopa od zera- bo kompresor
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
dynamiczny, idiotoodporny, nie chla oleju, łatwy w naprawie nawet przez domorosłego mechanika. standardowe awarie
Wady:
193konie to za mało ;D
spalanie
Silnik:
193konie
Rocznik:
1998
Przebieg:
295000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
19.07.2021Clk c208
(6.3)
Opinia:
Świetna dynamika w lekkim aucie,
10.0/10
5.0/10
10.0/10
Zalety:
Mocny od niskich obrotów dzięki kompresorowi