Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC Kompressor 193KM M111

6956
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC Kompressor 193KM M111

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V K 193KM to odmiana silnika M111.97 wyposażona w Kompresor. Jednostka powstała na bazie silnika o pojemności 2.2, który nie spełniał rygorystycznych norm spalin i musiał zostać zmodyfikowany. Poza tym silnik dostał zastrzyk mocy oraz kompresor, co przełożyło się na bardzo dobra dynamikę oraz świetne osiągi. Niestety ta odmiana cierpi na poważne przypadłości takie jak rozciągający się łańcuch rozrządu, zapychający się układ spalin oraz awarie cewki zapłonowej i jej przewodów. Warto przed zakupem sprawdzić kondycję jednostki co pozwoli na uniknięcie wysokich kosztów napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • kosztowny serwis
  • awarie rozrządu
  • zapychający się układ spali
  • awarie elektryki-cewki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
20%
0%
20%
0%
60%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

05.08.2022 clk w208
(9.0)
Opinia: Moja jednostka trafiła się niestety baqrdzo zaniedbana. Padł czujnik położenia wału, cieknie tzw. elektrozawór, zapchana odma, padły cewki i kable, zalało świece, za mało i kiepski olej w skrzyni automatycznej. Zająłem się nim. wymieniłem wszystkie bolączki i przez 500km nic mu nie dolega, ma
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, idiotoodporny, nie chla oleju, łatwy w naprawie nawet przez domorosłego mechanika. standardowe awarie
Wady: 193konie to za mało ;D spalanie
  • Silnik: 193konie
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 295000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
19.07.2021 Clk c208
(6.3)
Opinia: Świetna dynamika w lekkim aucie,
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny od niskich obrotów dzięki kompresorowi
Wady: Wysoki spalanie
  • Silnik: 193
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 179000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam