Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC SFI 150KM M111

4444
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V DOHC SFI 150KM M111

Silniki Mercedes R4 Kompressor / CGI / SFI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 2.3 R4 16V 150KM zadebiutował w 1996 roku w modelu Mercedes ML i zastąpił słabszą odmianę o pojemności 2.2. Jednostka powstała na bazie wspomnianej wersji 2.2, która nie spełnaiła rygorystycznych norm spalin i musiała zostać zmodyfikowana. Ten silnik można spotkać także w odmianie wyposażonej w kompresor. Niestety jeśli liczymy na dobre osiągi to możemy być zawiedzeni zwłaszcza w modelu ML gdzie silnik musi sobie radzić z dużą masą pojazdu. Ponadto ta odmiana cierpi na poważne przypadłości takie jak rozciągający się łańcuch rozrządu, zapychający się układ spalin oraz awarie cewki zapłonowej i jej przewodów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra dynamika (jedynie w modelach osobowych)

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • problematyczny układ spalin
  • awarie cewki oraz elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5-5.8 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami