Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Mercedes 3.0 R6 24V 211/220/231KM był stosowany w latach 1989-1993 w szeregu modeli Mercedes Benz.Była to odmiana z zastosowaniem do modeli o charakterze sportowym którą został zastąpiona modelem 2.8.Jednostka posiadła dwa wałki rozrządu,wtrysk typu KE-Jetronic oraz zmienne fazy rozrządu,jak na tamte czasy silnik był zaawansowany technologicznie.Na plus trzeba zaliczyć wysoką kulturę pracy bardzo dobra dynamikę oraz świetne osiągi.Poza tym użytkownicy muszą liczyć się z wysokimi kosztami obsługi raz dużym poziomem spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
świetne osiągi
Wady
koszty serwisu
wysokie spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
7.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną