Mazda

Silnik Mazda 2.3 16V MZR DISI 260KM L3-VDT

10273
Silnik Mazda 2.3 16V MZR DISI 260KM L3-VDT

Silniki Mazda MZR serii L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.3 16V MZR DISI o mocy 260KM miał zastosowanie w modelach Mazdy  oraz MX-7.Jednostka czterocylindrowa turbodoładowana wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz podwójne zmienne fazy rozrządu VCT..Konstrukcja bloku oraz głowicy została wykonana z aluminium co przełożyło się na niższą wagę a co za tym idzie na lepsze osiągi. Silnik powstał na bazie odmiany silnika  rodziny L który został i dostosowany do obecnych rozwiązań jak również norm które obowiązują.Jednostka w przyszłości będzie miała zastosowanie w szerokiej gamie samochodów segmentu kompakt,średnich oraz pojazdów użytkowych/Pickap.W opinii użytkowników jest chwalony za bardzo dobre osiągi,świetną dynamikę oraz elastyczność jak również wysoka kulturę pracy.Ciekawostką jest to że silnik ten ma zastosowanie w samochodach Forda pod nazwą EcoBoost.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
22%
11%
11%
11%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

07.03.2024 Kombi polft
(10.0)
Opinia: Jak się nie wymienia oleju na czas co 10 tyś. i na 5w40 to potem się płacze, że się popsuło auto. Kto dba ten ma. Jeżdżę Japończykami 25 lat i nie narzekam i nie naprawiam ciągle jak europejskie. Jedynie co u nich słabe to karoseria.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobrze pracuje i szybko się zbiera. Nawet przy 160 km szybko się zbiera. Ma dobre przyspieszenie i moment obrotowy. Jest zwinny i szybki dorównuje BeMką i nie odstaje.
Wady: Słabe wyciszenie i trochę głośny. Karoseria jest zawsze problemem.
  • Silnik: 166 km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
31.03.2023 Mazda CX-7
(8.3)
Opinia: Silnik udany i dopracowany, ale jak się już coś zepsuje to tanio nie będzie. Skomplikowana konstrukcja. Po przejechaniu ok. 200000km do wymiany poszło sprzęgło z dwumasą i turbina zaczyna przepuszczać olej. Są to duże wydatki, ale jak się zrobi porządnie i nie po taniości to
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra trwałość, duża moc
Wady: Drogie koszty serwisowania, nie brzmi jakoś specjalnie, mało popularny silnik, wyczuwalny spory turbolag
  • Silnik: 260KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam