Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V MZR 126KM L8-DE

2440
Silnik Mazda 1.8 16V MZR 126KM L8-DE

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V MZR 126KM o nazwie MZR miał zastosowanie w modelu Mazda MX-5 .Jednostka wprowadzona na rynek w 2001 roku jako następca rodziny F,ciekawostka jest to że tą odmianę znajdziemy w samochodach Forda pod nazwą Duratec.Konstrukcja 16zaworowa z blokiem żeliwnym oraz głowicą odlaną z aluminium wyposażona w układ rozrządu oparty na łańcuchu.Kierowcy użytkujący Mazdę MX=5 będą usatysfakcjonowani przyzwoitymi parametrami a co ważne niska awaryjność jednostki oraz osprzętu.Minusem jest dosyć duże spalanie jednak rozwiązaniem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • rozrząd na łańcuchu
  • możliwość instalacji LPG

Wady

  • spore spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

05.11.2023 Mazda mx5
(8.0)
Opinia: Silnik sam w sobie jest okay. Nie pali dużo i po mieście w miarę zrywny. Spalanie mocno rośnie powyżej 130 km/h. Nie robi problemów, poza pierścieniami tłokowymi. Ford je źle zaprojektował i po pewnym czasie tak od około 100.000 przebiegu zaczyna brać olej z tendencją
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 126
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam