Silnik Mazda 2.0i 16V HP 131/136KM miał szerokie zastosowanie w latach 1999-2005 w modelach Mazdy .
Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały. Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać aby nie przekroczyć terminu wymiany. Silnik był wyposażony w system VICS (Variable Inertia Control System) – system zmiennego sterowania dolotem powietrza.
Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie pompy cieczy chłodzącej której konsekwencją może być wypalenie uszczelki pod głowicą!!! Poza tym jednostka trwała, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach. Największym atutem jednostki jest jej trwałość, przyzwoity poziom spalania oraz dobra dynamika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Regulacja luzów zaworowych co 90 tys !!!
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |