Silnik Mazda 2.0i 16V VICS 131/136KM FS-2C

1857
Silnik Mazda 2.0i 16V VICS 131/136KM FS-2C

Silniki Mazda serii F są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0i 16V HP 131/136KM miał szerokie zastosowanie w latach 1999-2005 w modelach Mazdy .

Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały. Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać aby nie przekroczyć terminu wymiany. Silnik był wyposażony w system VICS (Variable Inertia Control System) – system zmiennego sterowania dolotem powietrza.



Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie pompy cieczy chłodzącej której konsekwencją może być wypalenie uszczelki pod głowicą!!! Poza tym jednostka trwała, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach. Największym atutem jednostki jest jej trwałość, przyzwoity poziom spalania oraz dobra dynamika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy cieczy
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Regulacja luzów zaworowych co 90 tys !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami