Silnik Mazda 2.0i 16V 118KM FE

1523
Silnik Mazda 2.0i 16V 118KM FE

Silniki Mazda serii F są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0i 16V 118KM FE to konstrukcja koncernu Mazda, która była stosowana w samochodach Kia Sportage I. Konstrukcja silników z rodziny F wykonana z żeliwa. Jednostka trwała, o niskiej awaryjności oraz prostej budowie, która nie przysparza użytkownikowi większych problemów. Po stronie minusów trzeba zapisać słabą dynamikę oraz wysoki poziom spalania. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG, z którym silnik świetnie współpracuje.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami