Silnik Mazda 1.8i 16V FP o mocy 100 lub 105KM miał zastosowanie w latach 1992-2002 w modelach Mazda 626 oraz Premacy
Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany.
Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie zaworu EGR !!! Niestety koszt jego wymiany nie należy do tanich. Poza tym jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |