Silnik Mazda 1.8i 16V DOHC 90KM FP-LP

1482
Silnik Mazda 1.8i 16V DOHC 90KM FP-LP

Silniki Mazda serii F są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8i 16V FP-LP o mocy 90KM miał zastosowanie w latach 1992-2002 w modelach Mazda 626.

Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany.



Do najbardziej uciążliwych problemów jednostki musimy zaliczyć awarie zaworu EGR !!! Niestety koszt jego wymiany nie należy do tanich. Poza tym jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii osprzętu takich jak przepustnicy, alternatora oraz sondy lambda. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie EGR
  • awarie sondy lambda
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

17.10.2021 Mazda 626 GF
(6.3)
Opinia: Nic specjalnego. W miarę prosta budowa. Jako, że wiele z tych silników jeździ na zbyt gęstych 10W-40, to mają zalepione pierścienie i biorą olej. Powrót do książkowego 5W-30 jest bolesny nie tylko finansowo, ale dlatego że początkowo wzmaga pobór oleju i dymienie, ale potem się
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Wady: regulacja luzu płytkami (dobrze, że nie całymi szklankami) słaba uszczelka dolotu EGR, który nie staje, tylko rozszczelnia się na zewnątrz tylko 90KM (inne japończyki mają więcej z 1.8) olej inny niż 5W-30 zapycha pierścienie -> bierze olej po kilku latach
  • Silnik: FP low power 90KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam