Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V DOHC 140KM-146KM BP-D

1646
Silnik Mazda 1.8 16V DOHC 140KM-146KM BP-D

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V DOHC BP-D o mocach 140 lub 146KM występował w latach 1998-2001 w modelu Mazda X-5. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na pasku (bezkolizyjny w razie zerwania  )został wyposażony w hydrauliczne napinacze luzów zaworowych.Niewątpliwie atutem tego silnika jest duża trwałość,bardzo dobra dynamika i  świetne osiągi.Po stroni minusów trzeba zapisać wysoki poziom spalania zwłaszcza w jeździe miejskiej,rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami