Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V SOHC 103KM BP

1312
Silnik Mazda 1.8 16V SOHC 103KM BP

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.8 16V SOHC BP o mocy 103KM występował w latach 1991-1994 w modelu Mazda 323 .To najsłabsza odmiana  z całej rodziny B o pojemności 1.8l z jednym wałkiem rozrządu SOHC.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na pasku (bezkolizyjny w razie zerwania  )został wyposażony w hydrauliczne napinacze luzów zaworowych.Niewątpliwie atutem tego silnika jest duża trwałość,dobra dynamika oraz przyzwoity poziom spalania.Trzeba nadmienić ze jednostka bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG co pozwala na zmniejszenie kosztów użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części

Wady

  • drobne awarie elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami