Mazda

Silnik Mazda 1.6 16V SOHC 88KM B6

1573
Silnik Mazda 1.6 16V SOHC 88KM B6

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.6i 16V SOHC B6 o mocy 88KM był stosowany w latach 1989-1994 w modelu Mazda 323. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii.



Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć problem szybszego zużycia tłoków oraz pierścieni tłokowych (tyczy się to jednostek o przebiegach około 150 tys/km) sygnałem tego jest szybsze zużycie oleju. Inne usterki mniej kosztowne to drobne awarie elektryki – świece kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Silnik pracuje przyzwoicie jedynie przy wyższych obrotach, jest bardziej słyszalny, dynamika nie jest jej atutem ale też nie jest najgorzej. Dużym plusem jest trwałość, niskie spalanie oraz kultura pracy, która jest na niezłym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja niska awaryjność
  • silnik bezkolizyjny
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • zużycie pierścieni oraz tłoków przy większych przebiegach
  • drobne awarie elektryki
  • słaba dynamika
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami