Silnik Mazda 1.6i 16V SOHC B6 o mocy 88KM był stosowany w latach 1989-1994 w modelu Mazda 323. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii.
Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć problem szybszego zużycia tłoków oraz pierścieni tłokowych (tyczy się to jednostek o przebiegach około 150 tys/km) sygnałem tego jest szybsze zużycie oleju. Inne usterki mniej kosztowne to drobne awarie elektryki – świece kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Silnik pracuje przyzwoicie jedynie przy wyższych obrotach, jest bardziej słyszalny, dynamika nie jest jej atutem ale też nie jest najgorzej. Dużym plusem jest trwałość, niskie spalanie oraz kultura pracy, która jest na niezłym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |