Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 204KM G4FJ

17256
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 204KM G4FJ

Silniki Hyundai/Kia T-GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 204KM to najmocniejsza jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.


W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu oraz części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

6%
1%
2%
78%
3%
1%
10%
Suma głosów: 104

Opinie użytkowników

18.10.2024 Kia Proceed GT
(10.0)
Opinia: 40000 km zero problemów. Silnik pozwala na ecodriving jak również na jazdę sportową. Spalanie w 100% zależy od techniki jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka moc, nawet powyżej deklarowanej.
Wady: brak
  • Silnik: 1.6 T-GDi 204KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
15.08.2023 KIA Proceed
(10.0)
Opinia: Świetny silnik bez wad. Zużywa ilość paliwa adekwatnie do osiągów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy i bezobsługowy. Prawidłowo dotarty nie wymaga obsługi. Moc i dynamika. Taki powinien być silnik spalinowy.
Wady: Brak
  • Silnik: 204 KM / 4GFJ
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
17.02.2023 Kia XCeed
(9.3)
Opinia: Bardzo mocny dynamiczny silnik o wielkich możliwościach,ktoś kto szuka nietuzinkowego auta z mocnym silnikiem to polecam Kia XCeed bo to naprawdę fajna bryka.Jak do tej pory żadnych problemów.spalanie w normie ale można zaliczyć naprawdę wir w baku bo silnik aż się prosi żeby go cisnąć.Auto
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: rewelacyjna dynamika,bardzo dobre przyspieszenie,super osiągi
Wady: czasami spala zbyt dużo
  • Silnik: 1.6 T-Gdi 204KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 27.000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam