Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI CVVT 144KM G4KA

7208
Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI CVVT 144KM G4KA

Silniki Hyundai/Kia MPI Theta / Nu są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI G4KA o mocy 144KM debiutował w modelu Hyundai Sonata w 2004 roku. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Jednostka wolnossąca w której dynamika jest na niskim poziomie, dopiero powyżej 5000 obr. można poczuć moc, niestety przekłada się to na bardzo duże spalanie i głośniejsza pracę.


Za to odwdzięcza się niska  awaryjnością  co daje użytkownikowi możliwość pokonania kilkaset tysięcy km bez żadnych poważniejszych usterek. Plusem również jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Auta z tym silnikiem bardziej przypadną do gustu osobom lubiącym spokojną jazdę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysoki poziom spalania
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

11%
0%
0%
0%
89%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami