Silnik Kia 1.8i 16V DOHC T8B o mocach 114 lub 126KM to konstrukcja japońska na licencji Mazdy stosowana w latach 2000-2006. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90 tys km. Silnik o niezłej dynamice, przyzwoitej kulturze pracy oraz niskiej awaryjności.
Silnik zdecydowanie lepiej sprawuje się w trasie gdzie jego wartość oscyluje w granicach 7 l natomiast w mieście zdecydowanie rośnie w górę dochodząc nawet do poziomu 13L,rozwiązaniem jest bezproblemowy montażu instalacji LPG. Jednostka dobrze sie sprawuje na trasie, ma niezłą dynamikę i nie najgorszą kulturę pracy jednak przy prędkościach powyżej 120km/h silnik robi się głośny. Poza tym kierowcy chwalą sobie silnik za niską awaryjność i niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |