Silnik Jaguar 2.0 16V Turbo o mocy 241-250KM wszedł do produkcji w 2016 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium. Jednostka jest stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover i zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6. Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w benzynie jak i w dieslu w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.
Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni o ciśnieniu 200bar z pojedynczym turbodoładowaniem typu Twin-Scroll firmy ( Mitsubishi, BorgWarner). Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 3) | (6.9) |
Trwałość | 6.7/10 |
Utrzymanie | 5.7/10 |
Dynamika | 8.3/10 |