Jaguar

Silnik Jaguar 2.0 16V Turbo 241KM-250KM AJ200

9280
Silnik Jaguar 2.0 16V Turbo 241KM-250KM AJ200

Silniki Jaguar / Land Rover są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.0 16V Turbo o mocy 241-250KM wszedł do produkcji w 2016 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium. Jednostka jest stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover i zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6. Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w benzynie jak i w dieslu w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.


Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni o ciśnieniu 200bar z pojedynczym turbodoładowaniem typu Twin-Scroll firmy ( Mitsubishi, BorgWarner). Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: . L, typ oleju: Motul 0W20, wymiana po .
  • Przegląd serwisowy co .
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.9)
Trwałość 6.7/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

82%
0%
6%
0%
6%
0%
6%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

19.12.2023 E-Pace
(10.0)
Opinia: Super Silnik, dynamiczny i trwały. Pan co dał negatywną opinię, pomylił sobie benzynę z dieselem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość, dynamika,
  • Silnik: 2.0/250
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.03.2023 Jaguar XE
(7.7)
Opinia: Znakomity i niezawodny silnik. Trudno o ciekawszą opcję na rynku w tej klasie
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastycznosc, kultura pracy, trwałość
Wady: nieco za duże spalanie
  • Silnik: 250 KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 9.9 l/100km
Polecam
20.07.2022 Range Rover Sport
(3.0)
Opinia: Silnik bardzo elegancko się zaciera . Max przebieg 20-70 tyś i do wymiany. Wszystkie ASO o tym wiedza i nic z tym nie robią . Silnik już wycofali a klienci płacą. Jednostka jest wadliwa, poczytajcie na zagranicznych forach . Poziom oleju w normie a motor zatarty. Koszt naprawy - wymiany 80 do 120 tyś
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: BRAK
Wady: Zaciera się
  • Silnik: 241
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 77000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Odradzam