Silniki Jaguar AJ133 / LR-V8 są stosowane w samochodach marki
Silnik Jaguar 5.0 V8 32V VVT o mocy 375-385KM wszedł do produkcji w 2009 roku jako całkowicie nowa konstrukcja która miała zastąpić starsze odmiany nie spełniająca obecnych norm.Jednostka została wyposażona w nowej generacji układ wtryskowy Bezpośredni sterowany rozpylaczem ,oraz bezstopniową regulację rozrządu wlotowego i wylotowego.Trzeba nadmienić że wszystkie modele po roku 2010 spełniały wygórowane normy spalin Euro 5.Silnik o bardzo dobrej kulturze pracy świetnej dynamice oraz wyśmienitych osiągach,niestety przekłada się to na dość spory poziom spalania.
Opinia:
Silnik świetny pod względem mocy i przyjemności z jazdy, ale mega awaryjny... Wymiana silnika równa się z wartością auta co skutkuje że traci się ochotę na dalsze reanimowanie samochodu.
1.0/10
5.0/10
8.0/10
Zalety:
Dynamika, elastyczność, dźwięk
Wady:
Awaryjność silnika oraz jego cena
Silnik:
5.0 385 koni
Rocznik:
2010
Przebieg:
203000
Spalanie:
22.0 l/100km
Odradzam
13.09.2024XF X250
(6.0)
Opinia:
Silnik elastyczny, dynamiczny z świetnym dźwiękiem, koszta serwisu wysokie więc trzeba się z tym liczyć.
Nie wiem skąd bajki o spalaniu 12l.
18 litrów zszedłem najniżej więc nie wiem co trzeba robić tym autem żeby osiągnąć 12
6.0/10
2.0/10
10.0/10
Zalety:
Elastyczność
Osiągi
Dźwięk
Wady:
koszty utrzymania wysokie
Silnik:
5.0 V8 385KM
Rocznik:
2010
Przebieg:
197000
Spalanie:
22.0 l/100km
Polecam
20.06.2022Jaguar XF
(8.0)
Opinia:
Z kim bym nie rozmawiał boi się Jaguara. Bo opinia jest taka że awaryjny i drogi w utrzymaniu. Nie zgodzę się. Tzn zgodzę, ale jedynie gdy mówimy o utrzymaniu wersji v8. Ale pokażcie mi v8 z tych lat TANIE w utrzmaniu. 4.2 volkswagena ?
NIE (np. rozrząd bardzo drogi), 4.4 BMW? NIE (np. panewki), no to może 5.5 MERCEDESA (no tutaj już uważam że lepszy silnik niż Jaga, w sensie tańszy w utrzymaniu bo ma pośredni wtrysk czyli założysz taniej LPG, ale rozrząd też trzeba wymieniać), jeszcze Lexus robi fajne silniki, ale nudne auta. A Jaguar? Piękne, czasami kapryśne ale nie bardziej niż konkurencyjne. Takie jest moje zdanie. Mi nie zepsuło się nic, wymieniłem jedynie cały napęd rozrządu przy ok 150 tys km. Aktualnie zbliżam się do 180 tys i myślę nad LPG z uwagi na ceny paliw.. Ps. Jaguar XF x250 FL oraz XJ x358 były także w wersji 5.0 470 koni, warto dodać tę wersję mocy. W XJ nazywała się ona Supercharged, 510 konna to była już SuperSport,. W XF natomiast była 385 KM (podstawa), potem Supercharged 470 KM, XFR 510 KM i XFR-S 550 KM
10.0/10
6.0/10
8.0/10
Zalety:
dynamika, dźwięk v8 zwłaszcza na niskich obrotach,
Wady:
gorsze zaopatrzenie w części niż w konkurencyjnych v8, wymiana rozrządu na oryginalnych częściach to wydatek rzędu 10-12 tys zł (w innych v8 podobny koszt)
Silnik:
385 KM
Rocznik:
2012
Przebieg:
180000
Spalanie:
14.0 l/100km
Polecam
14.04.2021Jaguar XF polift
(7.7)
Opinia:
Jeszcze odnośnie spalania bo wiele osób to interesuje. Trasa to 12 litrów przy dynamicznej jeździe po drogach krajowych. Można zejść do 9 litrów przy 90 ale zrobiłem to raz. Autostrada przy 140 to 11-12 litrów. Miasto różnie, można 12 można 20. Ja jeżdżę dynamicznie.
8.0/10
6.0/10
9.0/10
Silnik:
385 KM
Rocznik:
2011
Przebieg:
130 tys km
Spalanie:
15.0 l/100km
Polecam
14.04.2021Jaguar XF polift
(7.7)
Opinia:
Silnik jak najbardziej ok. 5 litrowe V8 brzmi bardzo rasowo pomimo rev limitera przy 4 tys obr. Zmiana oleju koniecznie co 10 max 15 tys km. I tylko 0w20 lub 5w20 dedykowana normą Jaguar Land Rover. Wadą jest niewątpliwie szybko zużywający się rozrząd (łańcuch) już
przy przebiegu 120 tys km, awarie króćca wody i pompy wody. Sama jednostka w Jaguarze XF bardzo dynamiczna, prawie 400 koni robi robotę choć jest jeszcze do wyboru wersja 510 na kompresorze i to już jest szatan. Do 5.0 można założyć LPG. Jest dedykowana instalacja firmy LPG TECH.
8.0/10
6.0/10
9.0/10
Zalety:
Dynamika, spalanie (spodziewałem się wyższego), jest dedykowana instalacja LPG, dźwięk, koszty takie same jak mniejszy 3.0 Supercharged 340/380 KM (to samo chłodzenie i rozrząd).
Wady:
Szybka awaria rozrządu już przy 120 tys. km (drogo)., awarie króćca układu chłodzenia (tanie), Części do silnika praktycznie tylko oryginalne, niewiele zamienników.