Silnik Jaguar 3.0 V6 24V VVT 230/238KM AJ30

7614
Silnik Jaguar 3.0 V6 24V VVT 230/238KM AJ30

Silniki Jaguar AJ-V6 są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
Silnik Jaguar 3.0 V6 24V VVT 230/238KM został opracowana przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011.Silnik jest często mylony z konstrukcją Forda Duratec o tej samej pojemności, jednak nie są identyczne.Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu to cechy wspólne dla obu odmian i to tyle.


Najbardziej zauważalne zmiany to inne mocy,wyższe dla silników Jaguara ale najważniejsza różnica to zastosowanie zmiennych faz rozrządu VVT których Ford nie posiada.Silnik może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością co w przypadku Forda było utrapieniem.Trzeba nadmienić że jednostka współpracowała ze manualną skrzynią biegów jak również automatem oraz napędem na cztery koła.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • drobne awarie osprzętu (cewki
  • termostat)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.7-6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
75%
25%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami