Silnik Jaguar 4.0 V8 32V VVT 276KM miał zastosowanie w latach 2000-2003 w modelu Jaguar S-Type. Jest to kolejna odmiana z rodziny AJ w której zastosowano zmienne fazy rozrządu co przełożyło się dużo wyższą kulturę pracy.Konstrukcja silnika bardzo trwała przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia właścicielowi większych problemów.Użytkownicy potwierdzają że przy regularnym serwisowaniu pokonuję przebieg ponad 400 tys bez większych napraw.
Silnik posiadał dwie wersje,pierwsza z oznaczeniem AJ26 oraz jej poprawiona wersja AJ27 wprowadzona w 1998 roku w której zastosowano bezstopniową regulację faz rozrządu oraz wyżej wymienioną wersję AJ28.W silniku zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu jednak to jest jeden ze słabszych punktów tej jednostki dlatego mechanicy zalecają sprawdzenie stanu łańcucha oraz ślizgów i napinaczy.Większość posiadaczy aut z tym silnikiem decyduje się na jego wymianę zazwyczaj przy przebiegach ponad 250tys/km.
Warto zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju uszczelnienia zwłaszcza miski olejowej,zaworów,wału tyczy się to aut z przebiegiem ponad 300tys. jest to raczej standardowa wymiana a niżeli usterkowość.Po za tym silnik można śmiało zaliczyć do udanych odmian jest trwały jego kultura pracy jest na dobrym poziomie jak również dynamika,po stronie minusów trzeba zaliczyć koszty serwisu oraz części jak również wysokie spalanie.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |