Silnik Jaguar 4.0 V8 32V 363KM wszedł do produkcji w 1997 roku i miał zastosowanie w modelach o sportowym charakterze.Jest to odmiana w której zastosowano doładowania po za tym nie różni się niczym od wersji wolnossącej. .Konstrukcja silnika bardzo trwała przy odpowiednim użytkowaniu nie sprawia właścicielowi większych problemów.Użytkownicy potwierdzają że przy regularnym serwisowaniu pokonuję przebieg ponad 400 tys bez większych napraw.Silnik posiadał dwie wersje,pierwsza z oznaczeniem AJ26 oraz jej poprawiona wersja AJ27 wprowadzona w 1998 roku w której zastosowano bezstopniową regulację faz rozrządu..W silniku zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu jednak to jest jeden ze słabszych punktów tej jednostki dlatego mechanicy zalecają sprawdzenie stanu łańcucha oraz ślizgów i napinaczy.
Większość posiadaczy aut z tym silnikiem decyduje się na jego wymianę zazwyczaj przy przebiegach ponad 250tys/km.Warto zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju uszczelnienia zwłaszcza miski olejowej,zaworów,wału tyczy się to aut z przebiegiem ponad 300tys. jest to raczej standardowa wymiana a niżeli usterkowość.Po za tym silnik można śmiało zaliczyć do udanych odmian jest trwały jego kultura pracy jest na dobrym poziomie jak również dynamika,po stronie minusów trzeba zaliczyć koszty serwisu oraz części jak również wysokie spalanie.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |