Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V T-GDI o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2017 roku wraz modelem Hyundai i30 III. To nowoczesna konstrukcja 16-zaworowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Jednostka został wykonana ze stopów lekkich co przełożyło się na obniżenie jego wagi w porównaniu do poprzednika o 14kg !!! W silniku najdziemy wiele nowatorskich rozwiązań co przekłada się bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania,jedną z nich jest usytuowania turbosprężarki w kolektorze wydechowym.
To rozwiązanie pozwoliło na bardzo krótką drogę spalin do samej turbiny co przekłada się na jej natychmiastową reakcje.Do dyspozycji użytkowników z tym silnikiem są dwie skrzynie biegów jedna klasyczna manualna 6-biegowa oraz dwusprzęgłowy automat 7biegowy DCT.Trzeba nadmienić że jest to pierwszy taki automat w historii koncernu,obsługują go dwa suche sprzęgła sterowane elektrycznie każde z osobna.Co ważne pierwszy raz udało się konstruktorom na osiągnięcia lepszego wyniku w spalaniu na korzyść automatu w stosunku do manuala.W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały o bardzo przyzwoitych parametrach i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |