Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V T-GDI o mocy 101KM zadebiutował w roku 2014 na targach w Paryżu. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej odmianie wolnossącej z rodziny Kappa 1.0 67KM który był stosowany od 2011 roku. Omawiana jednostka przeszła szereg modyfikacji i został dostosowana do obecnie panujących trendów znajdziemy w niej między innymi wtrysk bezpośredni oraz turbospreżarkę.
Materiał z którego została wykonana to aluminium mowa tu o bloku oraz głowicy co spowodowało że stała się dużo lżejsza od poprzednika.Ponadto cały układ chłodzenia został całkowicie przeprojektowany,jeżeli chodzi o szczegóły to został tak skonstruowany że jego kanały w bloku oraz głowicy są oddzielne to daje możliwość utrzymania różnych temperatur dla bloku wyższych a dla głowicy niższych.Do nowości trzeba zaliczyć układ wtryskowy bezpośredni z 6-otworowymi wtryskiwaczami o ciśnieniu do 2000 barów co przełożyło się na niski poziom spalania.Silnik współpracuje standardowo z przekładnią manualną 6-biegową natomiast występuję również opcja dwusprzęgłowego 7-biegowego automatu DCT.
Co do awaryjności jest ona na bardzo niskim poziomie,użytkownicy sygnalizują pierwsze większe problemy po wyżej przebiegu 200 tys/km,mowa tu o osprzęcie silnika wtryskiwaczy,turbospreżarki czy sprzęgła.Ważną kwestią jest układ chłodzenia a przede wszystkim chłodnica która może łatwo ulec uszkodzeniu co za tym idzie może dojść do przegrzania silnika !!! To jedyny słaby punkt na który trzeba zwracać bacznie uwagę,po za tym wszystko zostało dopracowane i awaryjność jest praktycznie zerowa.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |