Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI o mocy 128-132KM pochodzi z rodziny Gamma II G4FG i wszedł do produkcji w roku 2010 zastępując starszą odmianę G4FC. W odróżnieniu od starszej wersji nowa została wyposażona w system Dual CVVT i VIS (podwójne bezstopniowe fazy rozrządu). To pozwoliło na zwiększenie mocy oraz uzyskanie zdecydowanie wyższej kultury pracy w porównaniu do odmiany G4FC. Konstrukcja prosta, a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy jak również problem z uszczelką pod głowicą ( wycieki oleju z pod pokrywy zaworów).
Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie – średnio 7l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 7.0/10 |