Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue o mocy 100KM z oznaczeniem Kappa G4LC został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu B i C takich jak Hyundai i20, i30. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań między innymi wprowadzono podwójny układ zmiennych faz rozrządu Dual-CVVT . Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu.
Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników. Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 7) | (6.8) |
Trwałość | 8.6/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 4.7/10 |