Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue 100KM G4LC

28965
Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue 100KM G4LC

Silniki Hyundai Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.4 16V MPI blue o mocy 100KM z oznaczeniem Kappa G4LC został wprowadzony na rynek w 2013 roku. Jednostka przeznaczona do napędu samochodów segmentu B i C takich jak Hyundai i20, i30. Konstrukcja o całkowicie nowej, bardzo zaawansowanej technologii w której zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań między innymi wprowadzono podwójny układ zmiennych faz rozrządu Dual-CVVT . Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Jedną z bardziej z zaawansowanych technologi jest zastosowanie nowego układu rozrządu.


Obecnie jest napędzany cichobieżnym łańcuchem rozrządu, zastępując tradycyjną wersję rolkową a jego wymiana jest bezterminowa!!! Regulacja zaworów jest hydrauliczna co jest dużym plusem dla użytkowników. Za sterowanie silnika odpowiadają dwa 16-bitowe mikroprocesory taktowne zegarem 32MHz. Co do kultury pracy tej jednostki jest na dobrym poziomie, również dynamika i elastyczność jest zadowalająca. Minusem może być głośna praca na wyższych obrotach. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą

Wady

  • głośniejsza praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.4)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 4.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

34%
11%
9%
6%
11%
20%
9%
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

24.11.2023 KIA CEED 3 Kombi
(8.3)
Opinia: Fajne auto,stary dobry silnik.Mozna lac tani olej i jedzie.Nie ma wymagan jak to jednorazowe auta 3 cylindrowe ktore nawet do remontu sie nie nadaja.Ten wytrzyma i 500tys km a nie te eco co po 150tys nadaja sie na złom!Jestem zadowolony nie sprzedam go bo już
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak turba filtrow FAP paska rozrzadu i AdBlue Czyli tych eco dziwactw przez ktore silnik sie psuje i generuje koszta.Na LPG rewelacja pali 7l gazu!
Wady: Mała moc i kangur
  • Silnik: 99
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 122000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
22.08.2023 KIA CEED KOMBI
(8.0)
Opinia: Super auto bardzo ładne i do tego mało awaryjne-silnik petarda
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: bezawaryjny silnik bardzo trwaly i bezawaryjny
Wady: mała moc ale nie do zdarcia
  • Silnik: 1400
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.08.2023 KIA CEED
(7.0)
Opinia: Silnik fajny bezawaryjny,sprzeglo bierze wysoko-trzeba sie przyzwyczaic,spalanie komputer 5litrów przy spokojnej jezdzie a dynamicznie to ok 6litrow-idealny na LPG wtedy czuc oszczednosci.Mała moc wiec raczej miasto.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Bezawaryjny nie do zdarcia,łańcuch,zawory hydrauliczne,cewki zintegrowane,pojemny kombi
Wady: sprzęgło wysoko bierze trzeba sie przyzwyczaić tzw kangur
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.05.2023 Kia 3
(1.7)
Opinia: Nie kupie wiecej
  • 3.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Mala moc
Wady: Duzo pali kangur
  • Silnik: 100km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
23.02.2023 Kia Stonic
(6.7)
Opinia: Podstawowa sprawa to kangur od nowosci - wg. ASO to normalne zachowanie, nalezy uzywac wiekszych obrotow i dawac wiecej sprzegla. Na forach opinia potwierdzona, ze ECU nie reaguje na delikatne wychylenia pedalu gazu, jak lapie to skokowo od razu do wiekszej wartosci. Not a bug
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, lac i jechac Lancuch
Wady: Dynamika slabo, wrazenie na trasie jak 60KM w miescie jak 80KM. Duzo pali gdy sie nie uwaza na pedal gazu, Gdyby nie ciagly kangur to super silnik na miasto ale kangur skutecznie psuje wizerunek silnika. Glosna praca szczegolnie na zimnym silniku.
  • Silnik: G4LC 100km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Odradzam