Renault

Silnik Renault 1.6 SCe 102KM H4M

10043
Silnik Renault 1.6 SCe 102KM H4M

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.6 16V SCe H4M o mocy 102KM ma zastosowanie w Dacii Doker oraz Lodgy od 2013 roku. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renault 1.6 K4M, który był stosowany do 2016 roku. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.


Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l. Jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5-biegowa skrzynia. Trzeba nadmienić iż silnik nie najlepiej współpracuje z instalacją LPG ponieważ nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację. Poza tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce, jest trwała, mało awaryjna o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach aniżeli  autostradach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duże spalanie przy wyższych prędkościach
  • drogi montaż LPG + Lubryfikacja

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Elf evolution sxr 5W40/ RN17, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.6)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

18%
0%
9%
0%
9%
9%
55%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

11.01.2022 Dacia Lodgy
(9.0)
Opinia: Zmień mechanika, bo Ci bzdury opowiada, ja mam LPG nowości i przejechane 177tkm i nic się nie dzieje, a sondy lambda potrafiły podać w tym silniku bez udziału LPG.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: tania jazda na LPG
Wady: trochę głośny przy wyższych prędkościach
  • Silnik: 16SCe LPG
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 177
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
31.07.2021 Dacia Lodgy
(4.3)
Opinia: Silnik nie nadaje się do LPG. Przejechałem 90 000 na benzynie plus 80 000 na LPG. Zaczęły się problemy z katalizatorem, sondami lambda. Mechanik stwierdził że je zajeździłem gazem i nie warto wymieniać bo na gazie zaraz znów będzie to samo. Ponadto silnik zaczął brać
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.6 sce
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię