Silnik Renault 1.6 16V SCe H4M o mocy 102KM ma zastosowanie w Dacii Doker oraz Lodgy od 2013 roku. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu, wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renault 1.6 K4M, który był stosowany do 2016 roku. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l. Jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5-biegowa skrzynia. Trzeba nadmienić iż silnik nie najlepiej współpracuje z instalacją LPG ponieważ nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację. Poza tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce, jest trwała, mało awaryjna o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach aniżeli autostradach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (6.6) |
Trwałość | 7.5/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 6.0/10 |