Renault

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

65344
Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91-101KM ma zastosowanie od roku 2020 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Clio V i Captur II.Konstrukcja została zapożyczona od Nissana z oznaczeniem HR10DDT.  Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę, z wtryskiem bezpośrednim sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Silnik otrzymał nową głowicę z popychaczami hydraulicznymi.Wbrew obawom tak mały silnik jest wstanie poradzić sobie nawet ze sprawnym rozpędzeniem Dacii Duster.


Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu, to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Reasumując silnik 1.0 TCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest  brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra dynamika
  • turbosprężarką
  • nisiki poziom spalania
  • brak filtra GPF !

Wady

  • skrzynia 5-biegowa
  • duże spalanie na autostradzie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 21) (8.4)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 16 5

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
5%
2%
9%
2%
14%
Suma głosów: 281

Opinie użytkowników

30.03.2025 Jogger
(9.3)
Opinia: Drugie auto z tym silnikiem. Najpierw Duster. Jedyny problem to wyciek oleju z śrubki pokrywy zaworów przy 45kkm. Lecz to dosłownie było nic. Później zero problemów. Następne auto jogger z tym samym silnikiem. Wolę produkt sprawdzony niż brać w ciemno.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Elastyczność turbo ciągnie od 1500 obrotów. LPG na pokładzie Mało usterek w porównaniu do innych marek
Wady: Brak
  • Silnik: 1.0tce lpg
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 14200
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
01.03.2025 Captur 2024
(9.0)
Opinia: Jeździ się przyjemnie i komfortowo lekko wyżej fajnie gałka biegów usytuowana wyżej fajne światła nawet sporo miejsca jak na małego sva
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Żwawy ciachu ekonomiczny
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 1000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.01.2025 Dacia Duster II
(9.7)
Opinia: Silnik z fabrycznym gazem. Dynamika wystarczająca, idzie tym wyprzedzić na krajówce, na autostradzie też daje radę. U mnie spalanie w mieście 8-9 litrów gazu, na krajówce idzie zejść do 7. Na ekspresówce do 120 9-9.5. 140 i wiecej robi się ponad 12 więc zazwyczaj jeżdżę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomia Dynamika lepsza niż w wolnossaku o podobnej mocy (ale gorsza od 1.0 tsi czy ecoboost) Niezawodność (silnik na łańcuchu rozrządu) Prosta konstrukcja porównując do silników na bezpośrednim wtryski
Wady: Wibracje na zimnym silniku (znikają po pierwszym kilometrze) Czasami po odpaleniu na chwilę żeby np przestawić auto, przy ponownym odpaleniu rozrusznik długo kręci.
  • Silnik: 1.0 tce eco-g
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.10.2024 Renault Clio V
(9.7)
Opinia: Mam Clio V 1.0 TCe 100km od nowości 2020 roku Już natrzaskałem nim 73 tyś km, znam przypadki że mają już nalatane 350-400 tyś km i nadal ten sam silnik bez remontu ! Auto dla mnie idealne uniwersalne mimo że to clio Tylko wymieniam oleje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Całkowity brak apetytu na olej Prostota konstrukcji Wtrysk wielopunktowy MPI Dobra dynamika jak na 1.0 Stara technika wymieszana troszkę z nowoczesnością
  • Silnik: 1.0 TCe
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 73000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.10.2024 Clio V
(9.7)
Opinia: Póki co polecam, olej zmieniany co 10000km, silnik nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany !
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie około 7 litrów LPG
Wady: BRAK
  • Silnik: 1.0 TCE
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 42000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię