Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.0 12V TCe 91-101KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Clio V i Captur II. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę, z wtryskiem wielopunktowym, sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wbrew obawom tak mały silnik jest wstanie poradzić sobie nawet ze sprawnym rozpędzeniem Dacii Duster.
Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu, to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Reasumując silnik 1.0 TCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest wtrysk wielopunktowy, brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.
Opinia:
Silnik z fabrycznym gazem. Dynamika wystarczająca, idzie tym wyprzedzić na krajówce, na autostradzie też daje radę. U mnie spalanie w mieście 8-9 litrów gazu, na krajówce idzie zejść do 7. Na ekspresówce do 120 9-9.5. 140 i wiecej robi się ponad 12 więc zazwyczaj jeżdżę
max 120, także ze względu na średnie wyciszenie auta. O usterkach na razie się nie wypowiem - za mały przebieg.
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Ekonomia
Dynamika lepsza niż w wolnossaku o podobnej mocy (ale gorsza od 1.0 tsi czy ecoboost)
Niezawodność (silnik na łańcuchu rozrządu)
Prosta konstrukcja porównując do silników na bezpośrednim wtryski
Wady:
Wibracje na zimnym silniku (znikają po pierwszym kilometrze)
Czasami po odpaleniu na chwilę żeby np przestawić auto, przy ponownym odpaleniu rozrusznik długo kręci.
Silnik:
1.0 tce eco-g
Rocznik:
2023
Przebieg:
10000
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
25.10.2024Renault Clio V
(9.7)
Opinia:
Mam Clio V 1.0 TCe 100km od nowości 2020 roku
Już natrzaskałem nim 73 tyś km, znam przypadki że mają już nalatane 350-400 tyś km i nadal ten sam silnik bez remontu !
Auto dla mnie idealne uniwersalne mimo że to clio
Tylko wymieniam oleje
filtry
Nie wziął mi ani grama oleju od wymiany do wymiany!
Nie wiem skąd są złe o nim opinie
Jeżdżę nim też po europie i mimo że to 1.0 to wystarcza to sprawnego przemieszczania się po autostradach
Jedyną wadą jest klekotanie zaworu westegate przy turbo, ale na to chorują też auta innych marek. Sposobem na to jest klamra sprężynująca rozwiązanie z VAGów
Olej wymieniam co 10 tyś km
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Całkowity brak apetytu na olej
Prostota konstrukcji
Wtrysk wielopunktowy MPI
Dobra dynamika jak na 1.0
Stara technika wymieszana troszkę z nowoczesnością
Silnik:
1.0 TCe
Rocznik:
2020
Przebieg:
73000
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
22.10.2024Clio V
(9.7)
Opinia:
Póki co polecam, olej zmieniany co 10000km, silnik nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany !
10.0/10
10.0/10
9.0/10
Zalety:
Niskie spalanie około 7 litrów LPG
Wady:
BRAK
Silnik:
1.0 TCE
Rocznik:
2020
Przebieg:
42000
Spalanie:
7.0 l/100km
Polecam
14.08.2024Jogger
(9.3)
Opinia:
Wrażenia po 7 miesiącach użytkowania. Fajna ta stronka, jak coś mi się w nim posypie to napiszę kolejną opinię. Narazie bez problemów. Dotarty na ostro metodą rozgrzewania przed jazdą i unikania długotrwałego obciążenia - szczerze mówiąc inaczej się nie da bo ma dziwnie zaprogramowaną
reakcję na pedał gazu - prawdopodobnie aby wydawał się przeciętnemu kierowcy bardziej zrywny. Auto ma 100 KM, waży 1262 kg wg producenta, na pusto idzie dosyć dobrze, ale cudów nie ma, nie jest to król autostrady. Silnik przemyślany, wymiany oleju robi się sprawnie bez brudzenia. Olej wymieniony po 2 tyś - chyba niepotrzebnie bo był czysty i w filtrze się nic nie zebrało ponadnormatywnego, następnie przy 10 tyś i powiem szczerze, że raczej będę wymieniał co te 8 tyś km bo już wypłynął mocno czarny. Spalanie LPG minimalne 7, maksymalne 15.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
-Akceptowalna dynamika i ekonomia
-Najlepszy aktualnie silnik tego typu (typ: tani w zakupie i utrzymaniu)
-Wtrysk pośredni
Wady:
-straszna praca sprężarki klimatyzacji, jęczy, rzęzi, non stop się załącza i wyłącza (a mam manualną)
-turbodziura, gorsza dynamika i zdecydowanie gorsze wrażenia z jazdy w porównaniu np do 1.2 TCe115 KM z bespośrednim wtryskiem w Dokkerze
-kontrola trakcji przy dynamicznym ruszeniu za mocno i
za długo obcina moc, na piasku i lodzie gubi się totalnie - w sumie tak samo jak w innych wpółczesnych samochodach, ale w tym nie da się tego wyłączyć bo nie ma przycisku
Silnik:
1.0 TCe ECO-G 101 hp
Rocznik:
2023
Przebieg:
10000
Spalanie:
9.5 l/100km
Polecam
12.08.2024Renault Captur
(10.0)
Opinia:
Mam ten silnik w Renault Captur rocznik 2023, wersja bez instalacji LPG. Auto kupione głównie do jazdy miejskiej i w tej roli zarówno auto jak i silnik sprawują się doskonale. Średnie spalanie w w korkach w Warszawie przy średniej prędkości 21-23km/h to około 7l Pb95
na 100km. Na trasie przy spokojnej jeździe i prędkościach 80-100km/h bez problemu można osiągnąć spalanie na poziomie około 5-5.5l/100, ale już przy prędkościach autostradowych będzie to 7.5-8l/100. Tak do prędkości 60-70km/h silnik sprawia wrażenie mocniejszego niż jest, natomiast powyżej 110km/h zaczyna już powoli łapać zadyszkę. Póki co po przejechaniu 5 tys. km. zero problemów. Polecam spokojnym kierowcom lub tym, którzy większość kilometrów pokonują jeżdżąc po mieście i okolicach, natomiast jeśli ktoś jeździ głównie w trasy, to raczej niech wybierze mocniejszy silnik, bo ten na autostradzie będzie się męczyć.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika w zupełności wystarczy do jazdy miejskiej i podmiejskiej
Szybko się nagrzewa
Rozsądne spalanie