Renault

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

57893
Silnik Renault 1.0 12V TCe 91KM-101KM H4Dt

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.0 12V TCe 91-101KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Duster II oraz Renault Clio V i Captur II. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę, z wtryskiem wielopunktowym, sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Wbrew obawom tak mały silnik jest wstanie poradzić sobie nawet ze sprawnym rozpędzeniem Dacii Duster.


Jednostka dobrze reaguje na dodanie gazu, to zasługa turbiny oraz skrzyni biegów która jest dobrze zestrojona co powoduje że jazda tym modelem nie sprawia problemów. Reasumując silnik 1.0 TCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest wtrysk wielopunktowy, brak filtra cząstek stałych oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • dobra dynamika
  • turbosprężarką
  • nisiki poziom spalania
  • brak filtra GPF !

Wady

  • skrzynia 5-biegowa
  • duże spalanie na autostradzie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (8.3)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 5

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
6%
2%
9%
2%
14%
Suma głosów: 265

Opinie użytkowników

27.01.2025 Dacia Duster II
(9.7)
Opinia: Silnik z fabrycznym gazem. Dynamika wystarczająca, idzie tym wyprzedzić na krajówce, na autostradzie też daje radę. U mnie spalanie w mieście 8-9 litrów gazu, na krajówce idzie zejść do 7. Na ekspresówce do 120 9-9.5. 140 i wiecej robi się ponad 12 więc zazwyczaj jeżdżę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ekonomia Dynamika lepsza niż w wolnossaku o podobnej mocy (ale gorsza od 1.0 tsi czy ecoboost) Niezawodność (silnik na łańcuchu rozrządu) Prosta konstrukcja porównując do silników na bezpośrednim wtryski
Wady: Wibracje na zimnym silniku (znikają po pierwszym kilometrze) Czasami po odpaleniu na chwilę żeby np przestawić auto, przy ponownym odpaleniu rozrusznik długo kręci.
  • Silnik: 1.0 tce eco-g
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.10.2024 Renault Clio V
(9.7)
Opinia: Mam Clio V 1.0 TCe 100km od nowości 2020 roku Już natrzaskałem nim 73 tyś km, znam przypadki że mają już nalatane 350-400 tyś km i nadal ten sam silnik bez remontu ! Auto dla mnie idealne uniwersalne mimo że to clio Tylko wymieniam oleje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Całkowity brak apetytu na olej Prostota konstrukcji Wtrysk wielopunktowy MPI Dobra dynamika jak na 1.0 Stara technika wymieszana troszkę z nowoczesnością
  • Silnik: 1.0 TCe
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 73000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.10.2024 Clio V
(9.7)
Opinia: Póki co polecam, olej zmieniany co 10000km, silnik nie bierze ani grama oleju od wymiany do wymiany !
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie około 7 litrów LPG
Wady: BRAK
  • Silnik: 1.0 TCE
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 42000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
14.08.2024 Jogger
(9.3)
Opinia: Wrażenia po 7 miesiącach użytkowania. Fajna ta stronka, jak coś mi się w nim posypie to napiszę kolejną opinię. Narazie bez problemów. Dotarty na ostro metodą rozgrzewania przed jazdą i unikania długotrwałego obciążenia - szczerze mówiąc inaczej się nie da bo ma dziwnie zaprogramowaną
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -Akceptowalna dynamika i ekonomia -Najlepszy aktualnie silnik tego typu (typ: tani w zakupie i utrzymaniu) -Wtrysk pośredni
Wady: -straszna praca sprężarki klimatyzacji, jęczy, rzęzi, non stop się załącza i wyłącza (a mam manualną) -turbodziura, gorsza dynamika i zdecydowanie gorsze wrażenia z jazdy w porównaniu np do 1.2 TCe115 KM z bespośrednim wtryskiem w Dokkerze -kontrola trakcji przy dynamicznym ruszeniu za mocno i
  • Silnik: 1.0 TCe ECO-G 101 hp
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
12.08.2024 Renault Captur
(10.0)
Opinia: Mam ten silnik w Renault Captur rocznik 2023, wersja bez instalacji LPG. Auto kupione głównie do jazdy miejskiej i w tej roli zarówno auto jak i silnik sprawują się doskonale. Średnie spalanie w w korkach w Warszawie przy średniej prędkości 21-23km/h to około 7l Pb95
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika w zupełności wystarczy do jazdy miejskiej i podmiejskiej Szybko się nagrzewa Rozsądne spalanie
Wady: Czuć trochę wibracje zanim się rozgrzeje
  • Silnik: 1.0 TCE 90KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię