Renault

Silnik Renault 1.3 TCe 140KM GPF H5Ht

65505
Silnik Renault 1.3 TCe 140KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila modele Renault Clio V, Captur II, Megane IV, Scenic IV, Kadjar.To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostka weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .

A od 2022 występuje  Renault  Arkana i Austral  jako 1.3 TCe Mild Hibrid



Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.


Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.



Uwaga na podnoszący się stan oleju przez dostającą się do niego benzynę Powdem może być nie dogrzany silnik i jazda na zbyt krótkich odcinkach co powoduje dawkowanie dużej ilości paliwa .Serwisanci zalecają zmianę oprogramowania silnika która ma w tej kwestii pomóc.Niestety nie zawsze to pomaga zdarzają się użytkownicy aut z tym silnikiem borykający się z tym problemem.Druga teza jest taka czy aby to nie był problem filtra cząstek stałych GPF i jazdy na nie dogrzanym silniku .Tak jak w przypadku diesli dawka paliwa dodawana do wypalenia filtra może dostawać się do oleju !!!

Zobacz odmiany silników  Hybrydowych Renault  na  MotoHybryda


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • podnoszący się poziom oleju przez dostawanie się do niego benzyny !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: .5.5 L, typ oleju: RN17FE 0W20/5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Należy sprawdzać stan oleju bo może się podnosić.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (9.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 1

Najbardziej awaryjna część

44%
2%
15%
1%
2%
2%
35%
Suma głosów: 336

Opinie użytkowników

23.03.2024 megane 4
(10.0)
Opinia: cichy,dynamiczny silnik,który szarpie przy ruszaniu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: oszczędny,elastyczny z dużym zapasem mocy ( mam 160 KM w megance 4)
Wady: Czarpir przy ruszaniu,pomaga tryb eco w którym pedał gazy jest mniej czuły)
  • Silnik: 1.3 tce
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
02.03.2024 Kadjar
(9.7)
Opinia: Do tej pory całkowicie bezawaryjny. Olej wymieniam co 10000km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy, dosyć zrywny
Wady: Nie znam'
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 138000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
11.01.2024 Scenic 4 gen
(10.0)
Opinia: Super silnik, świetna dynamika, mało pali, przy delikatnym traktowaniu pedału gazu i nie przekraczaniu 110km/h schodzę poniżej 5 litrów benzyny 95
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo cichy, mało pali, fajna dynamika
Wady: ?
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 158000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
06.11.2023 Megane IV, 2019
(10.0)
Opinia: Renault Megane IV. 2019 super auto
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny fajny, nic dodać nic ująć
Wady: Brak
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
02.11.2023 megane
(7.7)
Opinia: silnik fajny nawet świetny ale tylko to przebiegu 130 000 tys , od 130 000 km wyrazny problem z silnikiem tzn przybywającym olejem / benz. w oleju na tyle duży że zaraz się zatrze silnik ja dbam o auta , wymieniam olej co 10-11 tys
  • 4.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię