Silnik Honda 1.0 12V VTEC Turbo 126/129KM ma zastosowanie w modelu Honda Civic X od 2017 roku. Konstrukcja silnika z rodziny P została oparta na wolnossącej odmianie którą weszła do produkcji w 2003 roku i zasilała modele Honda Life oraz Zest. Na bazie sprawdzonej jednostki wprowadzono odmianę z turbodoładowaniem w której przeprowadzono szereg modyfikacji aby spełnić obecne normy.
Nowatorskie rozwiązania jakie wprowadzili inżynierowie Hondy pozwoliły na uzyskanie w tym trzy cylindrowym motorze niezłe osiągi,przyzwoitą kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Jednostka została wyposażona w nowoczesny bezpośredni wtrysk paliwa,turbosprężarkę oraz system zapłonu iskrowego i-DSI (podwójny sekwencyjny zapłon) System ten wykorzystuje dwie świece zapłonowe na cylinder które zapalają się sekwencyjnie jedna po drugiej,to rozwiązanie wpływa na lepsza dynamikę,niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję spalin !!! Ponadto jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu I-VTEC oraz dodatkowy system płynnej zmiany czasów otwarcia zaworów Dual-VTC.
Rozrząd jaki zastososwano w tym motorze to pasek zębaty pracujący w oleju.Reasumując,to sprawdzona i udana konstrukcja która przeszła szereg modyfikacji aby dostosować się do dzisiejszych trendów downsizingu.Zdecydowanie na plus trzeba zaliczyć dobra dynamikę niski poziom spalania oraz dobrą kulturę pracy biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z trzycylindrowym silnikiem.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 4) | (6.7) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 7.8/10 |