Silnik Honda 3.7 V6 24V 295KM wszedł do produkcji od 2008 roku do modelu Honda Legend IV FL.Konstrukcyjnie w porównaniu do słabszej odmiany z tej rodziny został bardzo zmodyfikowany.Przede wszystkim blok silnika został w całości odlany ciśnieniowo z aluminium jak również z aluminiowymi tłokami cylindrów,natomiast kolektor dolotowy wykonano ze stopu magnezu.W silniku wprowadzono system zmiennych faz rozrządu VTEC, to wszystko przełożyło się na dużo lepsze osiągi przy niższym poziomie spalania.
Najważniejszym zamysłem konstruktorów było obniżenie masy jednostki dlatego do wykonania użyto lżejsze materiały.Jednostka uchodzi za bardzo trwałą oraz mała awaryjną,po stronie plusów niewątpliwie trzeba zapisać wysoką kulturę pracy świetną dynamikę oraz bardzo dobre osiągi.Z drugiej strony każdy potencjalny użytkownik musi się liczyć z dosyć wysokimi kosztami serwisu oraz wymiany części jak również wysokim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |