Silnik Honda 2.2i 16V VTEC 150KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord V w latach 1996-1998.Jest to kolejna odmiana tej jednostki która była przystosowana na rynek europejski,występują również wersja 2.2 150KM bez zmiennych faz rozrządu.Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest ta wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC silnik zyskuje na dynamice jest bardziej agresywniejszy.W opinii użytkowników uchodzi za bardzo dobrą i sprawdzona jednostka o prostych rozwiązaniach i niskiej awaryjności.
Do największych mankamentów trzeba zaliczyć problemy z pompą paliwa oraz oraz aparatem zapłonowym jednak tyczy się to modeli z pierwszych lat produkcji.Przypadłością tych jednostek zwłaszcza nadmiernie wyeksploatowanych może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju !!! Silnik dynamiczny i zrywny o charakterystyce sportowej lubiący wyższe obroty , niestety przy tym paliwożerny.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają jak już to dobrej jakości i w wyspecjalizowanej firmie.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |