Honda

Silnik Honda 2.2 16V VTEC 150KM F22Z2

3274
Silnik Honda 2.2 16V VTEC 150KM F22Z2

Silniki Honda VTEC serii F są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.2i 16V VTEC 150KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord V w latach 1996-1998.Jest to kolejna odmiana tej jednostki która była przystosowana na rynek europejski,występują również wersja 2.2 150KM bez zmiennych faz rozrządu.Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest ta wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC silnik zyskuje na dynamice jest bardziej agresywniejszy.W opinii użytkowników uchodzi za bardzo dobrą i sprawdzona jednostka o prostych rozwiązaniach i niskiej awaryjności.


Do największych mankamentów trzeba zaliczyć problemy z pompą paliwa oraz oraz aparatem zapłonowym jednak tyczy się to modeli z pierwszych lat produkcji.Przypadłością tych jednostek zwłaszcza nadmiernie wyeksploatowanych może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju !!! Silnik dynamiczny i zrywny o charakterystyce sportowej lubiący wyższe obroty , niestety przy tym paliwożerny.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają jak już to dobrej jakości i w wyspecjalizowanej firmie.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • przyzwoite osiągi

Wady

  • awarie pompy paliwa
  • spalanie oleju silnikowego
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami