Silniki Honda SOHC serii F są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.8i 16V 116KM miał zastosowanie w modelu Honda Accord V w latach 1993-1998. Jest to najsłabsza odmiana z całej rodziny F. Konstrukcja jednostki bardzo prosta, co pozwala na pokonanie bardzo dużych przebiegów bez większych awarii. Blok silnika wykonany z żeliwa z aluminiową głowicą z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku.Atutem jednostki jest niewątpliwie duża trwałość oraz bardzo niska awaryjność,po stronie minusów leży słaba dynamika oraz wysoki poziom spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
prosta budowa
niska awaryjność
bezproblemowy serwis
Wady
słaba dynamika
wysokie spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 90.000 km
Ilość oleju silnikowego:
3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną