Honda

Silnik Honda 1.6 16V VTEC-E 114KM D16

2643
Silnik Honda 1.6 16V VTEC-E 114KM D16

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.6i 16V VTEC-E 114KM to konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona w zmienne fazy rozrządu VTEC-E ( jest drugą odmianą po wersji VTEC działająca w odwrotny sposób od wersji pierwotnej ). System VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.


Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • zaawansowana konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 lub 5 lat.
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Motul 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami