Silniki Honda VTEC-E serii D są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.6i 16V VTEC-E 114KM to konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona w zmienne fazy rozrządu VTEC-E ( jest drugą odmianą po wersji VTEC działająca w odwrotny sposób od wersji pierwotnej ). System VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.
Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie. Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.