Silniki Honda VTEC-E serii D są stosowane w samochodach marki
Silnik Honda 1.5 VTEC-E D15 o mocy 90KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.
Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie a jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.
Opinia:
Silnik jak na tamte lata wręcz abstrakcyjnie ekonomiczny, koszta utrzymania też śmieszne, dynamika jest na dobrym poziomie chociaż brakuje trochę momentu obrotowego w dolnych obrotach silnika, taka charakterystyka
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Śmiesznie niskie spalanie, niskie koszty eksploatacji i ewentualnych napraw, duża moc na wysokich obrotach