Honda

Silnik Honda 1.5i 16V 90KM D15

3168
Silnik Honda 1.5i 16V 90KM D15

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.5i 16V 90KM D15 miał zastosowanie w modelu Honda Civic V w latach 1991-1996.Konstrukcja  prosta oraz  trwała przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona dystans 300 tys km .Silnik został wyposażony we wtrysk jednopunktowy, a rozrząd oparty jest na pasku, który serwisanci zalecają zmieniać co 60.000km. Jednostka, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii,przeważnie wpływ ma na to spory przebieg.


Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie elektryki (cewki,świece), bardziej problematyczny jest zbyt duży pobór oleju zazwyczaj spotykany gdy jednostka jest bardzo wyeksploatowana.Jednak przy odpowiednim serwisowaniu silnik odwdzięcza się dużą trwałością i niska awaryjnością, dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan całości jak również osprzętu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • niezłe osiągi

Wady

  • pobór oleju
  • wysokie spalanie
  • awarie elektryki
  • drobne usterki osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami