Silnik 2.3 16V EcoBoost 280/290KM wszedł do produkcji w roku 2015 i miał zastosowanie w modelach Ford Focus ST oraz Ford Mustang.Jednostka czterocylindrowa turbodoładowana wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz podwójne zmienne fazy rozrządu VCT..Konstrukcja bloku oraz głowicy została wykonana z aluminium co przełożyło się na niższą wagę a co za tym idzie na lepsze osiągi. Silnik powstał na bazie odmiany silnika Mazdy z rodziny L który został i dostosowany do obecnych rozwiązań jak również norm które obowiązują.Jednostka w przyszłości będzie miała zastosowanie w szerokiej gamie samochodów segmentu kompakt,średnich oraz pojazdów użytkowych/Pickap.W opinii użytkowników jest chwalony za bardzo dobre osiągi,świetną dynamikę oraz elastyczność jak również wysoka kulturę pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |