Ford

Silnik Ford 5.0 V8 32V Ti-VCT 422KM Coyote

8119
Silnik Ford 5.0 V8 32V Ti-VCT 422KM Coyote

Silniki Ford V6 / V8 Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 5.0 V8 32V Ti-VCT 422KM został wprowadzony na rynek w 2011 roku do modelu Mustang GT. Jest to najnowsza konstrukcja modularna oparta na wcześniejszych odmianach 4.6 L i 5.4L z rodziny Coyote. Jednostka wykonana z aluminium blok oraz głowica,DOHC z 4 zaworami na cylinder wyposażona w podwójne zmienne fazy rozrządu Ti-VCT.W tej wersji znajdziemy wtrysk wielopunktowy sekwencyjny sterowany elektronicznie,natomiast w odmianie z roku 2018 znajduje się wtrysk bezpośredni.


W opinii użytkowników uchodzi za trwały oraz bezawaryjny i przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawiający żadnych problemów.Musimy jednak pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V8 są dosyć drogie ja również spalanie jest na wysokim poziomie.Również części zamienne nie zawsze są dostępne od ręki jak w przypadku innych bardziej popularnych jednostek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamik oraz przyspieszenie

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.6 L, typ oleju: Motorcraft 5W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

72%
6%
6%
0%
6%
6%
6%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

30.05.2024 Ford Mustang GT S550
(8.0)
Opinia: Silnik jest genialny i wart kazdej zlotowki. Przez ponad 100000 z problemow to kolektor dolotowy odmowil posluszenstwa ale zostal naprawiony. Na jednym cylindrze podczas mocnego przyspieszania nie bylo zaplnu. To tyle... .Kazdy serwis wiaze sie z ksztami bo samego oleju wchodzi prawie 8 litrow, podczas
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dzwiek, moc, elastycznosc.
Wady: Swoje lubi wypic
  • Silnik: 420 KM,
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 105000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię