Silnik Ford 5.0 V8 32V Ti-VCT 422KM został wprowadzony na rynek w 2011 roku do modelu Mustang GT. Jest to najnowsza konstrukcja modularna oparta na wcześniejszych odmianach 4.6 L i 5.4L z rodziny Coyote. Jednostka wykonana z aluminium blok oraz głowica,DOHC z 4 zaworami na cylinder wyposażona w podwójne zmienne fazy rozrządu Ti-VCT.W tej wersji znajdziemy wtrysk wielopunktowy sekwencyjny sterowany elektronicznie,natomiast w odmianie z roku 2018 znajduje się wtrysk bezpośredni.
W opinii użytkowników uchodzi za trwały oraz bezawaryjny i przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawiający żadnych problemów.Musimy jednak pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V8 są dosyć drogie ja również spalanie jest na wysokim poziomie.Również części zamienne nie zawsze są dostępne od ręki jak w przypadku innych bardziej popularnych jednostek.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.0) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |