Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT o mocy 85KM jest najsłabszą odmianą z rodziny Duratec Ti-VCT, która była stosowana od 2011 roku w modelach Ford Focus MK3 oraz C-Max. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości.
Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |