Ford

Silnik Ford 1.25 16V Duratec 82KM Sigma

21279
Silnik Ford 1.25 16V Duratec 82KM Sigma

Silniki Ford Duratec / Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

 Silnik Ford 1.25 16V Duratec o mocy 82KM to odmiana z rodziny Sigma która weszła do produkcji w 2008.r i była stosowana modelu Ford Fiesta MK7. Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku a powstała na bazie odmiany Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł szereg modernizacji co pozwoliło spełnić normy spalin Euro4. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie przepływomierza
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • awarie elektryki-kable świece
  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

17%
13%
29%
4%
8%
13%
17%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

02.08.2018 F.F
(8.0)
Opinia: Jeśli mowa o gazie, jak najbardziej nadaje się, jedyne o co warto zadbać to nie przekraczać 4 tysięcy obrotów. Wtedy nie osiągasz tak wysokiej temperatury aby przepalały się gniazda.
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.25 82KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: ?
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.05.2018 Fiesta
(8.0)
Opinia: Posiadam auto z tym silnikiem od nowości przy przebiegu 50 tys. zamontowałem LPG przy 150 tys. wypalone gniazdo zaworowe (pierwsze). Mimo tego polecam ten silnik - remontuje i dalej będę śmigał.
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Wady: LPG-wypalone gniazdo zaworowe
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam