Silnik Ford 1.25 16V Duratec o mocy 82KM to odmiana z rodziny Sigma która weszła do produkcji w 2008.r i była stosowana modelu Ford Fiesta MK7. Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku a powstała na bazie odmiany Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł szereg modernizacji co pozwoliło spełnić normy spalin Euro4. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki – świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 4) | (8.4) |
Trwałość | 7.5/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 8.0/10 |