Silnik Ford 1.8 Duratec 110KM jest odmianą z rodziny Duratec-HE, która miała zastosowanie w modelu Ford Mondeo MK3. Bardzo udana konstrukcja która została oparta na starszej wersji ZETEC, mało awaryjna, z dobrą dynamiką oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jednostka 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz z rozrządem opartym na na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować instalację z lubrifikacją.
Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 110KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.5) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.5/10 |
Dynamika | 6.5/10 |