Silniki Ford 1.8i 16V Zetec 130KM miał zastosowanie w usportowionych modelach Ford Escort XR3i oraz Ford Fiesta XR2i w latach 1991-1996. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym.Silnik był wyposażony w hydrauliczne popychacze zaworów,niestety bardzo awaryjne w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu.
Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki którąś przemianowano na Zetec z przyczyn prawnych.Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |