Ford

Silnik Ford 1.8i 16V Zetec 130KM Zeta-RQ

3249
Kategoria: Silniki Ford Zetec
Silnik Ford 1.8i 16V Zetec 130KM Zeta-RQ

Silniki Ford Zetec są stosowane w samochodach marki

Silniki Ford 1.8i 16V Zetec 130KM miał zastosowanie w usportowionych modelach Ford Escort XR3i oraz Ford Fiesta XR2i w latach 1991-1996. Konstrukcja czterocylindrowa, 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym.Silnik był wyposażony w hydrauliczne popychacze zaworów,niestety bardzo awaryjne w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu.


Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki którąś przemianowano na Zetec z przyczyn prawnych.Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • wysoki poziom spalania
  • waga na złej jakości olej może to skutkować problem z układem hydraulicznych popychaczy zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami