Ford

Silnik Ford 2.0i 8V DOHC 120KM I4-N9

3802
Silnik Ford 2.0i 8V DOHC 120KM I4-N9

Silniki Ford I4 DOHC są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 2.0i 8V DOHC 120KM wszedł do produkcji w roku 1989 i był stosowany w modelach Ford Scorpio oraz Ford Sierra. Konstrukcja czterocylindrowa rzędowa która na początku występowała jako 8-zaworowa a w późniejszym czasie odmiany 16-zaworowe o pojemności 2.0 oraz 2.3 aż do roku 2006.Jednostka miała zastąpić starsze odmiany silników OHC Pinto,w którym zastosowano nowsze rozwiązania jedną z nich był rozrząd oparty na łańcuchu.



Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Niestety konstruktorzy nie udo końca przemyśleli układ osprzętu oraz elektryki która jest w ciężko dostępnych miejscach,demontaż oraz ich wymiana sprawi wiele problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt,również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie osprzętu
  • awarie elektryki
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami